18 Temmuz 2011 Pazartesi

Kocamın Arkadaşlarını Öldürsem? Hafifletici Nedenlerim Var!


Dostluk çok güzel bir şey. Yıllarca ne emekler verip çok büyük dostluklar kurarız. Kimisi kardeşten, anne-babadan bile yakın olur bize. Ama  senin yıllarını verdiğin bu dostluk tahtına evleneceğin erkeğin kendi çevresini bir anda lönk diye oturtman gerekir. Ailesini anca sindirmeye çalışırken arkadaşları eksiktir. Tabi ki de hepsi kötü olmayacaktır. Arada gerçekten seveceklerin bile çıkar. Peki ya seni gıcık edenler? Atsan atılmaz satsan satılmaz.

Evlenmeden önce, ilişkinizin başlarında hepsine kendini sevdirme görevini üstlenirsin. Niye? Çünkü koca buldum umuduyla adamı kaçırmamak için herkesle iyi geçinen kız görünümü şarttır. Ben sana en başından söyleyeyim böyle bir görev, görünüm seni kanserden öteye taşımaz. Eşin, sevgilin onları seviyor diye sen de onları sevmek zorunda değilsin. 
Bir kere şu gerçeği kabul etmek lazım. Erkekler insan ilişkilerinde kadınlara oranla daha yalın, düz mantıklı ve kördür. Çevresindeki herkesi bizler kadar ince eleyip sık dokuyarak seçmezler.

Öncelikle kocanın erkek arkadaşlarını ele alalım. Bekar olanlar onlarla her allahın günü en az beş saat playstation oynayacak adam elden gidiyor diye triplere gireceklerdir. Hele ki bu bekar arkadaş kız bulmakta zorlanan, doğuştan mongol bir tipse tüm bunalımı ile üstüne çökecektir. Kocanın birini bulmuş olması, onu, sizin evde kalmış komşu kızının depresyonuna sürükleyecektir. 
Eşimle ilişkimizin ilk günlerinde öpüşüp koklaşmak yerine evinde, bar köşelerinde bunalımdan sarhoş olmuş bekar erkek arkadaşına destek olmaya az koşmadım. Gerçi koşan eşimdi ben de peşinde çuvaldım daha güzel bir tanım olur.
Bu bekargiller en olmadık zamanlarda eşini arayıp sadece erkeklerin (!) katılabileceği aktivitelere davetlerde bulunacaklardır. Bu aktiviteler sıklaşıp da eşin hepsine aynı coşkuyla katılmadıkça senin düşman olma yolunda ilerlemen hızlanacaktır. Adi kadın niye çocuğu arkadaşının elinden alıyorsun!

Çoğu erkek arkadaş ortamda bir bayan olmasını umursamadan bilimum küfürlerini, argo laflarını, maganda el şakalarını sergileyecektir. Hadi kendimi geçtim de çevredekilerin bakışlarını napacağız be abicim? 
Eşin ince bir insansa bu tipleri güzel bir dille uyaracak olmadı ilişkisine mesafe koyacaktır. Ama eşin de onlara uyum sağlıyorsa buyrun cenaze namazına.

Bir de bu erkekgiller evde erkek erkeğe aktivitelere girmek isterler. PES oynamak, poker çevirmek, deplasman maçı izlemek… mek… mek… mek… Bunların hepsine hayır diyemezsin, yoksa senin kızlar size geldiğinde veto yemen kaçınılmaz olacaktır. Ama ipin ucunu kaçırırsan kendini Play Station cafe garsonu ilan etmen kaçınılmazdır. 
“Yengeeee bi kola koysana bana.”

Hep merak etmişimdir bu erkek arkadaşların kendi evleri yok mu? Neden tüm aktiviteler bizim evde gerçekleşmekte?
Bunu kocana her sorduğunda kendi kafasında oluşturduğu telkinleri sana sayacaktır.

“Hayatım bizim televizyon daha net gösteriyor.”
“Aşkım onlarda maç paketi yok.”
“Sevgilim onun annesi gelmiş bu hafta evi müsait değil.”

Bir de kocanın kız arkadaşları var. Bu dünyada kadının kadından büyük düşmanı yoktur. Sakın unutma! İçlerinden bazıları kocana önceden göz koymuştur. Sen devreye girince elinden kocası alınmış kadınlar gibi ortalara dökülürler. İçten içe seni kötülemeler, kendisinin ne kadar mükemmel olduğunu kanıtlamalar, kocana gereksiz samimiyet göstermeler, ilişikilerin ne kadar boş olduğunu, bekar olmanın sultanlık olduğunu dikte etmeler… Sana gülerken arkadan Bizans entrikaları çevireceklerdir. Sakın tepki gösterme çünkü kocan durumu kabul etmeyecek ve önceden gelen saflığı devam edecektir. Sen de kötü niyetli kız olacaksın. O kızları yavaş yavaş hayatından uzaklaştırmak ve kocanı doldurmaktan başka çaren yok! Zafere giden yolda herşey mübahtır!

Kocanın en yakın arkadaşının uyuz sevgililerine gelelim.
Hepsini Taksim Meydanı’nda yakarsam kaç yıl yerim?

Hayatını sadece erkek arkadaşı yapmış, kul köle olmuş, yemediği halt kalmadığı halde en namuslu kız pozlarına giren kızlardan en çok nefret eden ben, bir anda o kızlarla haftasonlarımı paylaşır, kocalarımız maç izlerken mutfak muhabbeti yapar halde buldum kendimi. Bu türe hala bir çözümüm yok bulan beri gelsin Allah rızası için.

Ortama ilk girdiğinde kendini duayen sanan paçozlar seni ucuz numaralarla sınamaya başlayabilirler. En olmadık anlarda en olmadık sorular seni sıkıştırmak içindir. Kurumsal şirkette iş mülakatında mıyız be ablacım?
Kimisi olayı alkol yoluyla çözme taraftarıdır. Sana bir kaç kadeh içirip çakır keyif olmanı sağlayacak ve içinde yatan hain kurt kişiliğini ortaya çıkarmaya çalışacaktır. Eeee arkadaşları herşeyden değerli, sen bir anda çıkageldin haddini bil!

Bu arkadaşgiller dua et seninle aynı hayat standardına, aynı zevklere sahip olsunlar. Aksi durumda sevmediğin insanlarla en sevmediğin aktivitelere katılmak zorunda kalacaksın. Ben şahsen bir tatilde, ucuza gelsin diye fast food yemekten kabız oldum! Her doğum günümde ucuz mekan bulucam diye helak oldum! Kıyafetime verdiğim paralara kocam laf etmezken arkadaşgillerden laf yedim! En yakın arkadaşlarıma bön bön bakanlar bile gördüm! Konser, bale, tiyatro gibi aktivitelere davet ettikçe sinir hastası oldum! Kendi evlerine aldıkları eşyaları bir milyon kez dinledim! Hepsinin fiyatlarını ezberledim! Arkadaş dediğim insanların özel günlerinde hediye alınmamasına alıştım! Kocamın jestlerini onların ilişikileri bozulmasın, sorun çıkmasın diye saklar oldum! Et lokantasında balık isteyene şahit oldum! Kız arkadaşlarıma asılmasınlar diye dua etmekten dindar bile oldum!

İnanın kocamla ilişkimde beni en çok yoran şeylerden biri bu arkadaş sorunudur.  Bunca yıllık hayatımdaki alışkanlıklarıma, hayat duruşuma, çevreme bu kadar zıt insanları hayatımın en orta yerinde bulduğumda uzun süren bir bocalama dönemim oldu. Kendime yediremedim kimi zaman. Bazen kendi kendimi sinir ettim. Ama anladım ki ben ne yaparsam yapayım onlar hayatımın bir parçası olacaklar.
Zamanla eşim benim hayatıma, alışkanlıklarıma uyum sağladıkça –ki genelde erkek kadına uyum sağlıyor- bu insanlar ona da garip gelmeye başladılar. Önceden göremediklerini, belki görmek istemediklerini, iki kişilik düşünmeye başladıkça gördü. Tamamen değişim olmadı hemen heveslenmeyin ama artık ilk başlardaki kadar hayatımızın odağında değiller.
Tüm bu insanlara büyük tepkiler gösterdikçe, dır dır yaptıkça durumun değimesini beklemeyin. Olay kocanızın tepkisini almaktan öteye gitmez. Zamana bırakın, biliyorum çok zor ama güzel günler çok yakında. Siz uysal ve anlayışlı oldukça kocanız da daha seçici ve düşünceli olacaktır.

Son olarak burdan kocamın en yakın arkadaşlarından birine seslenmek isterim:

“Senden nefret ediyorum Özge!”

1 yorum:

  1. Karısını siktirmek isteyen beyler arasın İstanbul 0555 162 36 25

    YanıtlaSil